Satisfaction and performance of graduated of the Centro de Investigación e Innovación Educativas - CIIE, year 2017
Keywords:
satisfaction, academic performance, graduate follow-up, educational relevance, academic trajectoryAbstract
The University Extension Department developed an informed reflection to establish the level of satisfaction and performance of the graduated of the Centro de Investigación e Innovación Educativas (CIIE) during the year 2017. The information is collected through a graduate’s questionnaire, in which, the students in graduation process, value the relevance of the studies; teaching factors, quality of training received and overall evaluation of the program. From the Frascati Scale, the demand and training needs of the graduates of CIIE are established. This information is contrasted with the performance in his student life and in the admission tests for entrance to the Public Universities of Honduras to establish actions to improve the training offer, and identify joint development initiatives among the graduates.
References
Chan, L., Hui, L., Lo, H., Tse, S., Tso, G., & Wu, M. (2003). Consumer satisfaction index: new practice and findings. European Journal of Marketing, 37(5/6), 872-909.
Fersán, M (2003)Esquema básico para estudios de egresados: Los estudios de egresados. Una estrategia para el autoconocimiento y la mejora de las instituciones de Educación Superior. México: ANUIES.
Gutiérrez, A, y Jiménez, A (2018)Posturas sobre la Calidad educativa en Educación Superior Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/327989552_Posturas_sobre_la_calidad_educativa_en_Educacion_Superior
Güity, S, Suazo, D, Deras, M, y Carías, C (2014)Trayectorias Estudiantiles de los graduados del Centro de Investigación e Innovación Educativas (CIIE), 2005-2009 Tegucigalpa: FAI-UPNFM.
Martínez, J (2010) La Construcción de Indicadores y Evaluación de la Calidad en Centros Educativos. Seis experiencias en México. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación. 8(5) pp. 133-15.
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (2001)Schooling for tomorrow: Trends and scenarios París: CERI-OECD.
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos. (2015). Frascati Manual 2015. Guidelines for Collecting and Reporting Data on Research and Experimental Development, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities París: OECD Publishing.
Red GRADUA2 - Asociación Columbus (2006)Manual de instrumentos y recomendaciones sobre seguimiento a egresados Monterrey: Grupo Noriega Editores -Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey. Recuperado de https://www.almalaurea.it/sites/almalaurea.it/files/docs/universita/altro/red_gradua2.pdf
Secretaría de Educación de Honduras (2012)Reglamento General para la Administración de las carreras de Bachillerato Técnico Profesional (32966), págs A6-A13.
Universidad Nacional Autónoma de Honduras (2018)Prueba de Aptitud Académica Obtenido de http://www.admisiones.unah.edu.hn/SistemadeAdmision /QueeslaPAA.aspx
Universidad Nacional Autónoma de Honduras (2018)Resultados Admisión UNAH- Aspirantes CIIE 2017 Tegucigalpa: Departamento de Informática Educativa, Sistema de Admisión.
Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán. (2015). Test Vocacional de Acceso a la Formación Docente, 2015 Tegucigalpa: UPNFM.
Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (2017)Datos académicos estudiantes de último año de Bachillerato CIIE Tegucigalpa: Departamento de Sistemas de Información.
Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (2017)Plan de Gobierno 2017-2020 Tegucigalpa: UPNFM.
Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (2018)Aspirantes a ingresar a la Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán para el año 2018 Tegucigalpa: Unidad de Admisiones.
Zemelman, H (2011)Consideraciones críticas. Pensar epistémico sobre la realidad. México: Siglo XXI Editores–CREFAL.
Downloads
Published
Versions
- 24-07-2020 (1)
- 20-05-2019 ()
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.