Presentation Paradigma 54

Authors

Abstract

Paradigma: Revista de Investigación Educativa de la Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (UPNFM) presents its 54th issue with a selection of eight academic works originating from diverse Latin American educational contexts. In this edition, 31 manuscripts were submitted by authors from Costa Rica, El Salvador, Mexico, Venezuela, Argentina, Paraguay, Colombia, Spain, Ecuador, and Honduras. After a rigorous peer-review process, four research articles, three essays, and one book review were accepted. The texts gathered here address teacher education, teaching–learning processes, the philosophy of education, and critical reflection on contemporary pedagogical knowledge.

Author Biography

Russbel Hernández Rodríguez, Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán

Doctor en Economía por la Universidad de Flensburg, Alemania. Magíster en Política Económica con énfasis en Economía Ecológica y Desarrollo Sostenible por la Universidad Nacional de Heredia, Costa Rica. Profesor de Educación Media en el grado de Licenciatura en Matemáticas con orientación en Computación por la Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán (UPNFM) de Honduras. Director del Instituto de Investigación y Evaluación Educativas y Sociales (INIEES), de la UPNFM.

Published

09-12-2025

How to Cite

Hernández Rodríguez, R. (2025). Presentation Paradigma 54. Paradigma: Revista De Investigación Educativa, 32(54), 7–8. Retrieved from https://iniees.vrip.upnfm.edu.hn/ojs/index.php/Paradigma/article/view/351

Issue

Section

Presentation